تبلیغات
بازاریابی و مشاوره (2543)بیمه کارآفرین

بازاریابی و مشاوره (2543)بیمه کارآفرین
karafarin market 
قالب وبلاگ
نویسندگان


از بیست و ششم : مردم ،نامه ها و جملات تبلیغاتی را تا جایی که برایشان جذاب باشد مطالعه می کنند. 
همیشه تعجب می کنم وقتی می بینم که بسیاری از شاغلین ،این نکته را زیر سوال می برند.من اغلب می گئیم : «مشتری های من بیش از یک صفحه را نمی خوانند».حقیقت را می گویم. همین مشتری ها مطالعات دیگر هم دارند. آنها مجله ،نشریات آنلاین و حتی کتاب می خوانندچرا آنها یک نامه تبلیغاتی را تا آخر نمی خوانند؟ پاسخ این است که حوصله ی آنها سر می رود.درباره ی منافع بنویسید وسعی کنید که متن شما همراه با طنز باشد تا بتوانید همه را مجذوب نوشته های خود کنید. من نامه های یک صفحه ای و کاتالوگ های 32 صفحه ای نوشته ام معمولا نامه های طولانی تر فروش بیشتری داشته اند. ولی فقط به شرطی که کاری کنید تا متن شما برای مشتری ها جذاب باشد . اگر متن شما خسته کننده باشد مشتری ها _ وهمچنین فـــــــروش _ را از دست خواهید داد. 

راز بیست و هفتم : مردم به شما واکنش مثبت نشان می دهند اگر غرور خود را کنار گذاشته و به آنها توجه کنید. 
هم اکنون بیشتر دوست دارید درباره ی چه کسی حرف بزنید؟من یا خودتان؟ شرط می بندم که بیشتر دوست دارید که درباره ی خودتان حرف بزنید.وقتی کسی چندین عکس خانوادگی به شما نشان می دهد که شما هم در آن عکس ها هستید در نگاه اول به هر عکس در جست و جوی چهره ی چه کسی هستید؟ الــبته که چهره ی خـــودتان.                                                                                       وقتی با مشتری خود صحبت می کنید ، به مصرف کنندگان خود نامه می نویسید یا به هر شکلی با دیگران ارتباط برقرار می کنید بر وضعیت آنها تمرکز کنید تا فروش شما افزایش یابد.مردم به طور طبیعی در ابتدای امر به خود توجه می کنند.این موضوع ایرادی به همراه ندارد . در حقیقت این نکته ، کلیدی است برای ثروتمند شدن. 

راز بیست و هشتم : مردم می خواهند که مورد تایید و قدر دانی قرار بگیرند. 
کارل استیونس فروشنده،نویسنده، سخنران و مربی مشهور روزی به من گفت دلیل برنده شدن او در مسابقه فروشندگان، جایزه آن _سفر به هاوایی _ نبوده است بلکه قدردانی و توجهی که هم قطاران او به دلیل برنده شدنش نسبت به او ابراز کردند باعث برد او شده است . زیر پا گذاشتن غرور می تواند به یک راز بزرگ پول سازی برای شماتبدیل شود. مشتری های خود را مورد قدردانی قرار دهید.سال ها پیش در روز تولدم یک کارت از یک شبکه رادیویی محلی دریافت کردم.من تا آن زمان از طرفداران آن شبکه نبودم ولی پنج سال است که به جمع طرفداران آن شبکه پیوسته ام.مشتری های خود را تصدیق کنید تا همیشه مشتری های شما باقی بمانند. 

راز بیست و نهم : مردم به دیگران توجه نشان می دهند. 
شایعه همیشه دهان به دهان میشود زیرا مردم تمایل دارند درباره ی دیگران بدانند. ما همیشه در ابتدا به خود توجه می کنیم و در مقام دوم به دیگران.یکی از دلایل فروش نشریه این است که درباره ی زندگی مردم می نویسد. 
از این نترسید که مشتری های شما درباره ی زندگی ، کارمندان یا حتی مشتری های دیگر شما بدانند.این، راهی است برای برقراری ارتباطات جدید و فروش بیشتر. 

راز سی ام : مردم به چیز های جدید ،عجیب و غیرمعمول توجه نشان می دهند. 
واژه ی جدید را به عنوان نوشته های خود اضافه کنید تا خوانندگان شما بیشتر شود.یکی از دلایلی که روزنامه می خریم این است که می خواهیم مطالب "تازه وجدید " بخوانیم. ولی در عین حال ما به دنبال چیزهای غیرمعمول هم هستیم.شبی من و دویتم در حال مشاهده فیلمی درباره ی حیوانات بودیم ، در آن برنامه دیدیم که گربه ای برای خود لانه ای می ساخت،بله درست است این یک ماجرای غیرمعمول است .که چه باور کنیم چه نه توجه بسیاری را به خود جلب می کند. این راز را در هنگام بازاریابی به خاطر داشته باشید تا فروش شما بیشتر شود. 

راز سی و یکم : مردم عاشق غذا هستند و روش پخت هر غذایی را که همراه محصولات شما باشند را خواهند خواند... 
اگر یک کتاب آشپزی منتشر کنید توجه افراد بسیاری را به خود معطوف می کنید _مهم نیست که دستورپخت چه نوع غذایی  در آن باشد _دستور پخت نوعی غذا را به نامه های تبلیغاتی و محصولات خود اضافه کنید و حتی در گفت و گو های خود درباره ی آن صحبت کنید تا افراد بسیاری را مجذوب خود نمایید. این ،راهی جالب برای معطوف ساختن توجه دیگران به شماست . به یاد دارم که به یک نمایشگاه بزرگ با صدها غرفه که منتظر بازدیدکنندگان بودند رفته بودم . در آنجا ، غرفه ای را دیدم که جمعیت زیادی جلوی آن جمع شده بودند زیـــــرا ذرت بو داده ی رایگان به بازدید کنندگان خود می داد.  خلاصه اینکه ؛ استفاده از خوراکی می تواند فروش شما را افزایش دهد. 

راز سی و دوم : زمانی که مردم خواستار خریدن کالا یی هستنـــــــــــــد ، ولع اطلاعات پیدا می کنند.
وقتی در استرالیا بودم با یک مربی بازاریابی مشهور به نام وینستن مارش در حال خوردن شام بودیم . او جمله ی تأمل بر انگیز به من گفت : «زمانی که مردم خواستار خریدن کالایی هستند ولع اطلاعات پیدا می کنند ».حق با اوست زمانی که کسی به خرید محصولات یا کالای شما علاقه نشان می دهد هر نوع اطلاعاتی دربارهی آن محصول یا خدمات را به طور مغناطیس به سمت خود جذب مب کند.ممکن است نامه های تبلیغاتی طولانی وحتی یک کتاب را تا انتها بخواند . از بیان جزئیات داستان خود ابــــــا نکنید زیرا که باعث فروش بیشتر شما می شود. 

راز سی و سوم : مردم در هر حالتی احساس محرومیت می کنند. 
عده ی کمی از ما احساس رضایت می کنیم . ما فکر می کنیم مغبون زندگی شده ایم . ما بیشتر می خواهیم و وقتی به آن نمی رسیم احساس محرومیت به ما دست می دهد. مابیشتر به کودکانی در قالب بزرگسالان شبیه هستیم. برای کسب درآمد بیشتر به مردم کمک کنید تا احساس شاکامی کنند . آنها را گرامی بدارید بیشتر از آنچه که انتظار دارند را به آنها بدهید.آنها را با هدایای کوچک شگفت زده  کنید.توجه خود را به آنها نشان دهید. 

راز سی و چهارم : مردم به آگهی هایی واکنش و توجه نشان می دهند که شبیه آگهی نباشد. 
اگر می خواهید پاسخ بهتری از تبلیغات خود بکیرید ،آنها را در غالب مقاله منتشر کنید _ساده ولی موثر این موضوع بارها و بارها ثابت شده است. 

راز سی و پنجم : مردم آگهی هایی که توسط گزارش گران یا خبرنگاران بیان می شوند را بیشتر باور می کنند. 
شاید هیچ کس به اندازه گزارش گران ،واقعیت را وارونه جلوه نمی دهند ؛ ولی با این حال مردم به آنها بیشتر از آگهی نویسان اعتماد می کنند. اگر می خواهید مردم به شما توجه نشان دهند شهرت کسب کنید. وقتی که یک گزارشگر می گوید که محصولات شما خوب است، مردم حرف او را باور می کنند. ولی اگر شما این حرف را بزنید ادعای شما زیر سوال می رود. این راز امروزه نیز کاربرد دارد. 

راز سی وششم : مردم کلکسیونر هستند،از کتاب گرفته تا تیله؛ با اینکه ممکن است این موضوع را انکار کنند. 
به یاد دارم که این راز را به یکی از دوستانم گفتم و او در پاسخ گفت : «بله مردم کارهای مسخره می کنند ولی من از این چیزها جمع نمی کنم ». او بر خلاف ادعایش ،مجموعه ی کامل فیلم های جیمز باند را جمع آوری کرده بود.اگر راهی سریع برای ثروتمند شدن می خواهید،بررسی کنیدکه مردم چه چیزهایی را جمع آوری می کنند و محصولی با همان موضوع را به آنها بفروشید.مثلا یک کتاب درباره ی فیلم های جیمزباند بنویسید تا دوستم با اشتیاق هر چه تمام تر آن را از شما بخرد.افرادی که محصولات لاغری خریداری کرده اند را شناسایی  کرده ویک محصول لاغری دیگر به آنها بفروشید. آنها محصولات لاغری را جمع آوری میکنند با این امید که یکی از این محصولات به درد آنها بخورد _حتی ممکن است هرگز این موضوع را قبول نکنند_. 
راز سی و هفتم : مردم آنقدر به یک عادت بد ادامه می دهند تا آسیب ببینند. 
خیلی طول می کشد تا مردم عوض شوند _تغییری که معمولا با درد زیادی همراه است _.انتظار نداشته باشید که افراد خیلی زود تغییر کنندولی بدانید که می توانید که راه های تغییر سریع را به آنها بفروشید.  اگر به آنها آرزو بفروشید ،احتمالا خواهند خرید. اگر بگویید کار سختی باید انجام دهند فروشی نخواهید داشت حتی اگر حرفتان حقیقت داشته باشد.با توجه به این حقیقت که مردم به سیگارکشیدن ،نوشیدن پرخوری یا هر کار دیکری که فکر میکنند عادت بدی است ادامه می دهند با این فرض شما نیز به ارائه راه حل های سریع به آنها ادامه دهید.آنها راه حل های شما را می خرند و حتی شاید روزی تغییر کنند.

راز سی و هشتم : مردم هر کاری که بگویید انجام می دهند تا زمانی که فکر مخالف درخواست شما در ذهنشان ایجاد نشده باشد. 
هیپنوتیزم کننده ها به خوبی با این راز آشنا هستند.آنها نمی توانند از شما بخواهند کاری را انجام دهید که مخالف با،باورهاو ارزش های درونی شما باشد _البته تا زمانی که آن ارزش ها و باورها را تغییر نداده باشند _...... مشتری های شما نیزهمین گونه هستند / اگر بخواهند کالایی را بخرند ، این کار را انجام می دهند. اگر چیزی در زابطه با کالا آنها را نگران کرده باشد، خرید نخواهند کرد تا زمانی که نگرانی آنها را بر طرف کنید. پس بهترین کاری که باید انجام دهید این است که ایرادات را پیش از بیان شدن برطرف کنید ،سپس وقتی از مشتری ها می خواهید محصول شما را خریداری کنند آنها این کار را خواهند کرد. 

راز سی و نهم : مردم احساس می کنند که فرد دیگری کنترل آنها را به دست گرفته است و ناامیدانه می کوشند راهی پیدا کنند تا دوباره قدرت را به دست بیاورند. 
روزانه چند بار می شنوید که خودتان یا دیگران درباره ی «آنها» صحبت کنند؟ «انها نمی گذارند اینجا پارک کنم» یا «قوانین جدید آنها دست و پا گیر است». این "قدرت" بی نام و نشان باعث می شود که احساس ناتوانی به مردم دست دهد . به آنها راهی بفروشید که قدرت بیشتری را به دست بیاورندتا پول و توجه انها را بدست بیاورید. 

راز چهل ام : مردم از فرامینی تبعیت می کنند که به آنها احساس برتر بودن بدهد. 
شما در گروه کوچکی از مردم زندگی می کنید . این گروه بسیار باهوش ، نکته بین و در نوک پیکان ترقی هستند. دانستن این موضوع چه احساسی به شما می دهد ؟ آیا احساس غرور نمی کنید؟ وقتی می گویم که شما یکی از "برترین های " زمین هستید چه احساسی درباره ی من به شما دست می دهد ؟ آیا فکر نمی کنید من آدم باهوشی هستم که به این نکته پی برده ام ؟ بله من از شما تعریف کرده ام (به یاد دارید که یکی از این رازها این بود که «مردم به تعریف زیاد پاسخ مثبت نشان می دهند» ). حال که احترام شما را بدست آورده ام مثلا می خواهم که به یکی از وب سایت های من مراجعه کنید.از آن هم بهتر چرا یکی از کتاب های مرا سفارش ندهید؟ شما به عنوان یکی از راهبران دنیای امروز باید بهترین و مهمترین مطالب را مطالعه کنید. 

راز چهل و یکم : مردم به شدت تحت تأثیر طرز تفکر دیگران نسبت به خود هستند. 
اغلب مردم به تنهایی نمی توانند تصمیم بگیرند تا کاری را انجام دهند .آنها می خواهند بدانند که بقیه ی مردم جهان درباره ی آنها چگونه فکر می کنند . برای فروش هر چیزی ،فهرستی از نظرات مردم _نظرات افراد واقعی که کالای مورد نظر را واقعا خریداری کرده اند  و امتحان کرده باشند _ تهیه کرده و همراه آن ارائه دهید . با این فرض بهتر است که خدمات و کیفیت  کالالی خود را درجه یک نگه دارید . مردم پشت سر شما درباره ی شما حرف می زنند ،حتی اگر کسب و کارتان  هیچ ایرادی نداشته باشد . دوباره می گویم که مردم به تنهایی نمی توانند تصمیم بگیرند که از شما خرید کنند یا نه _مهم نیست که کالای شما با ارزش باشد یا خیر_. آنها با خبنواده ،دوستان ،همکاران و هم قطاران خود صحبت کرده و نظر ایشان را جویا می شوند . نظرات افرادی که شما را خوب جلوه می دهند –صداقت را فراموش نکنید_ را به مردم ارائه کنید و به آنها کمک کنید آنگونه که هستید  و می خواهید درباره ی شما فکر کنند .
راز چهل و دوم : مردم مهم نیست چه می گویند یا فکر می کنند_هرکاری را برای خدمت به خود انجام می دهند. 
همه با این راز مخالف هستند. ولی حقیقت دارد . هیچکس کاری را انجام نمی دهد مگر آنکه فایده ای _هرچند پنهان_در آن کار برای او وجود داشته باشد.همانگونه که در یکی از کتابهای خود نوشته ام ،بشر دوستان کاری را انجام می دهند تا احساس بهتری پیدا کنند. اگر می خواهید بیشتر بفروشبد ،کالای خود را با نیاز مردم مرتبط کنید.مردم به دلایلی (مثلا وقتی چیزی را به آنها می دهید که نامشان روی آن است) پول بیشتر پرداخت می کنند.مردم ،محصولات یا خدمات شما را خواهند خرید اگر خویشتن آنها را خدشه دار نکنید . قبول کنید. شما نیز همین گونه هستید آیا تا بحال شده اس پولی پرداخته و چیزی دریافت نکرده باشید؟ ممکن نبست ! احساس بهتری به شما داده است وگرنه هرگز پول پرداخت نمی کردید . داشتن احساس بهتر ، جیب شما را خالی کرده است. دوباره می گویم که خویشتن مردم را به کار بیندازید تا پول بیشتری به دست بیاورید.
[ شنبه 30 اردیبهشت 1391 ] [ 11:15 ب.ظ ] [ KOUROSH ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :