تبلیغات
بازاریابی و مشاوره (2543)بیمه کارآفرین

بازاریابی و مشاوره (2543)بیمه کارآفرین
karafarin market 
قالب وبلاگ
نویسندگان


راز دهم : مردم حاضرند هر مقدار پول خرج کنند تا حالات درونی خود را تغییر دهند. 
مردم خوشحال و راضی نیستند. آنها در درون خود احساس ناامیدی و استیصال می کنند . احساسی که آنها را به آرامی ازدرون می خورد و در گوششان می گوید: " زندگی می تواند بهتر ازاین باشد ". آنها هر مقدار که لازم باشدپول خرج می کنند تا احساس بهتری داسته باشند_ حتی ازراه های غیرمعمول _. آنها سوار قطار وحشت می شوندتا آن سواری های وحشتناک را تجربه کنند یا به دیدن فیلم های ترسناک می روند تا از ترس ، فریاد بکشند. آنها به شما پول می دهند تا کاری برای تغییر آنچه احساس می کنند انجام دهید. وقتی به آنها خدمت می کنید در واقع با آنها مانند افراد متشخص رفتار می کنید. وقتی کالایی را به آنها می فروشید دقت کنید که فروش با حالتی مفرح و منحصر به فرد همراه باشد.حالت درونی مردم را عوض کنید تا آنها در عوض شما را ثروتمند کنند. 

راز یازدهم : مردم بر اساس چیزهای کوچکی که معمولا از چشم شما مخفی است،درباره شما تصمیمات عجولانه می گیرند. 
مردم حتی به نوع کاغذکارت ویزیت شمانیز دقت می کنند.تعداد رستورانهای شهری که در آن زندگی می کنم زیادنیست.یک رستوران مکزیکی در شهرمن وجود دارد که مانند آشغالدانی است.من هرگز به پای خود به این رستوران نمی روم.روزی یکی از فروشندگان محلی به من پیشنهاد داد که به آن رستوران برویم زیرا شنیده بود که غذای خوبی دارد،من هم قبول کردم خوب ، غذای آن رستوران عالی بود .نکته این جا بود که آن رستوران مشتری چندانی نداشت چون مانند یک آشغالدانی به نظر می رسیــــد.
بهتربود که صاحب آن رستوران ، دستی به سرو وضع آن محل می کشید.این اصل را به خوبی رعایت کنید. 

راز دوازدهم : نگاه مردم بیشتربه توان وانرژی شما است تا آنچه می گوییدوبراساس آنچه احساس می کنند تصمیم می گیرند که باشماکارکنند. 
مردم احمق نیستند،البته ممکن است گاهی تصمیماتی بگیرند که از نظر شما احمقانه است.وقتی کالایی را به مردم می فروشیدآنها به حرکات بدن شما، آهنگ صـــدا، حرکات چهره شما و خیلی چیزهای دیگر توجه می کنند و به ندرت به آنچه می گویید گوش می دهند. وقتی برای دیگران نامه تبلیغاتی یا پست الکترونیکی ارسال می کنید ، به این توجه می کنند که نامه شما چه احساسی در آنها ایجاد می کند.تنها راهی که می توانید این واکنش را در جهت افزایش فروش خود مهار کنید این است که صادق باشید. اگر به محصولات یا خدمات خود اطمینان ندارید آنها را نفروشید. 

راز سیزدهم : مردم می دانند که چه وقتی دروغ می گوییدحتی با اینکه برخی از آنها به این احساس خود شک دارند. 
آیا می توانید یک دروغگوراتشخیص دهید؟ آیا جز این است که وقتی مطلبی مشکوک میشنوید یا می خوانید، چیزی از درون به شما اعلام خطر می کند؟ زمانی من و یکی از دوستانم تصمیم داشتیم کتابی به نام "پرچم قرمز"یا زنگ خطر درون ما وجود دارد که ما را از خطرهایی که در پیش رو داریم آگاه می کند،نکته  این جاست که همه ی ما به این پرچم قرمز توجه نمی کنیم.در هنگام فروش به خاطر داشته باشیدکه این "پرچم قرمز" وجود دارد در درون تمامی مشتریان ما،پس نکوشیدسرآنها کلاه بگذارید.صاف وصادق باشید تا فروش شما افزایش یابد. 

راز چهاردهم : مردم می خواهند به وعده هایی که می دهید عمل کنید؛اگریک قدم از آنچه گفته اید پیشتر بروید زودتر و بیشتراز آنچه انتظار داشته اند به آنها بدهید،به شما پاداش هم می دهند. 
شایدمکانیک ها هنوز به این نکته پی نبرده باشند که وقتی به شما وعده می دهند که اتومبیل شما تا ظهر آماده می شود ولی چنین اتفاقی نمی افـــتد شما رنجیده می شوید. البته اگر به شما وعده بدهند که اتومبیل شما ظهر آماده می شود ولی ساعت 11 _یعنی یک ساعت زودتر_ آن را آماده کنند شما خوشحال می شوید. و اگر به جای آنکه اتومبیلتان را کثیف و روغنی تحویل دهند،نه تنها زود بلکه تمیـــز تحویل دهند شما با خود فکر خواهید کرد که باز هم به این تعمیر گاه خواهیدآمد. 
نکته:نه تنها به وعده ای  که دادید عمل کنید بلکه کاری بیش از آنچه گفته اید انجام دهید.چنین کنیدتا فروش شما افزایش یابد. 
راز پانزدهم : مردم نمی توانند چراکالایی را می خرند و همچنین نمی توانند پیش بینی کنند که چه کالایی را خواهند خرید. 
اغلب ما کارهایی رابر اساس دلایلی به جزآنچه فکر می کنیم یا می گوییم انجام می دهیم . هیچکس یک اتومبیل نو را به دلیل نیاز خود به حمل و نقل نمی خرد. اگر چنین باشد ، اتوبوس نیز می تواند این کار را انجام دهد. مردم اتومبیل نو را به دلایلی نامشخص که شاید نتوانند شرح دهند خریداری می کنند. من یک "بی ام وی" دارم . چرا؟ شاید به خاطر اینکه باعث می شود احساس جوانی کنم. ولی دلیل خود را به هیچ فروشنده ی اتومبیل نمی گویم !با همین فرض مردم نیز نمی توانند پیش بینی کنند که چه چیزی را خواهند خرید. شاید نظر خواهی کنید یا به این نتیجه برسید که کالای شما پر فروش خواهد بود. ولی وقتی آن را وارد بازار می کنید ،با استقبال مواجه نمی شود.تنها راه برای اینکه بفهمید مردم کالای شما را می خرند یا نه این است که آن را در معرض فروش بگذارید . هر کاری جز این کار،حدس و گمانی گذراست  و به سود نمی انجامد. 

راز شانزدهم : مردم همیشه به اچناس رایگانی که برایشان جذاب باشد واکنش مثبت نشان می دهند. 
AESOP Marketing 
شرکتی است که بسیاری از کتب مرا به کتاب هایی پرفروش در سطح جهان تبدیل کرده است  یکی از دلایل چنین فروش زیادی این است که در هنگام خرید ازاین شرکت حداقل پنج جنس رایگان به شما داده می شود،این هدایا مردم را تشویق به خریدمی کند.بسیار شنیده ایم که افراد کالایی را تنها به دلیل وجود اجناس رایگان همراه با آن خریده اند.به این می گویند "روانشناسی گرایش ثانویه".اجناس رایگان همیشه مورد توجه مشتریان قرار می گیرند. 

راز هفدهم : مردم تمام پول خود را صرف سرگرمی می کنند.
اغلب ما خسته و بی حوصله هستیم . ما تشنه هیجانیم.اغلب پول خود را صرف تفریحات، دیدن فیلم، خوردن غذا نوشیدن وخیلی کارهای دیگر می کنیم تا سرگرم شویم.کمی سرگرمی با کسب و کار خود همراه کنید تا فروشتان افزایش یابد. تصادفی نیست که هنرپیشه گان ما پر درآمدترین افراد جهان هستند.آنها چیزی به ما می دهند که شدیدا به آن نیازمندیم وما تا آخرین سکه جیب خود را صرف سرگرمی می کنیم .

راز هجدهم : مردم می خواهند شاد باشند . همین و بس!! 
هنری دیوید تورو نویسنده ی آمریکایی خیلی خوب گفته است که اکثر مردان(مطمئن هستم که منظور او زنان هم بوده است) در زندگی خود یأسی خاموشی را تحمل می کنند. سالها پیش آموختم که مردم بیش از هر چیز دیگری در دنیا تمایل دارند که شاد باشند.هرگاه وارد یک مکان تجاری میشوم و فروشنده یا منشی یا صاحب آن مکان، شاد است و رفتاری دوستانه دارد و باعث می شود که من احساس شادی کنم با خود فکر می کنم که دوباره به آنجا خواهم رفت.
ولی چه کنید که مردم ،خوشحال شوند؟با آنها با احترام برخورد کنید، شوخ طبعی خود را نشان دهید و شادی و شعف را از خود ساطع کنید تا فروش شما بیشتر شود. 

راز نوزدهم : مردم بهترین کالا را با ارزانترین قیمت می خواهند. 
همه ی ما تخفیف را دوست داریم ولی از کالای کم ارزش خوشمان نمی آید. به عبارت دیگرمردم پول خرج می کنند ودر عین حال ، ارزشمندترین کالا را نیز می خواهند. می توانید قیمت کالای خود را پایین بیاوریدتا فروشتان بالا رود.یابه ارزش واقعی کالا یا خدمات خود اضافه کنید تا فروشتان بیشتر شود. "معامله ی خوب" لزوما به معنی پرداخت کمترین قیمت نیست یعنی مشتریان بیشترین ارزش رابا کمترین دلار می خواهند.برای کاهش قیمت عجله نکنید . بلکه هر چه سریع تر، ارزش کیفی کالاها یا خدمات خود را بالاتر ببرید. 

راز بیستم : اگربه محصولات یا خدمات خود اطمینان نداشته باشید، مردم می فهمند. 
نداشتن اطمینان کافی به کسب و کار ،چیزی است که همیشه آشکار می شود. افرادی نامناسب را استخدام کرده اید تا در خدمت مشتری ها باشند. اجناس نا مرغوب را خریداری کرده اید.انرژی شما کم شده است. وب سایت شما از جذابیت لازم برخوردار نیست . والبته شما از هیچکدام ازاین موارد آگاه نیستید. تنها چیزی که می دانید این است که کسب و کار شما رونق ندارد.ازطرف دیگر،مشتریها و مصرف کنندگان محصولات شما می فهمند که شما به کار خود اطمینان ندارید. پس به کسب و کار خود اطمینان داشته باشید تا تصمیمات درست اتخاذ کرده و مشتری های بیشتری را به سوی خود جذب نمایید. 

راز بیست و یکم : مردم به تعریف زیاد از خود واکنش مثبت نشان می دهند.  
شما واقعا باهوش هستید.و مانند بسیاری دیگر دوست دارید که تصور کنیدفردی آکاه، دانا، جذاب، مشهور و دارای بسیاری صفات مثبت دیگر هستید.دقت کــــــنید که در هنگام خواندن جمله اول این قسمت یعنی «شما واقعا باهوش هستید» چه حس خوبی به شما دست داده است؟ آیا درباره من نیز احساس خوبی به شما دست نداد ؟ همه به تعریف زیاد از خود جواب مثبت می دهند. مـن ، شـما، همـه. 
راز بیست و دوم : مردم به اشتیاق شما واکنش نشان می دهند. 
فروشندگان دوره گرد معمولا فریاد می زنند "بدو بدو بیا اینجا ! بیا و ببین !"و جملاتی مانند این. یکی از دلایلی که آنها می توانند در زمانی کم،جمعیت زیادی را دور خود جمع کنند این است که شور و هیجان خود را بروز می دهند. هیجان، حرارت، روح و انرژی زندگی خود را نشان دهید تا مانند مغناطیس، مردم را به سمت خود جذب کنید. سال ها قبل نام مستعار آقای آتش را بر من نهادند زیرا شور و هیجان زیادی را در هنگام سخنرانی از خود نشان می دادم این حرارت همان شور وهیجان طبیعی من است نسبت به آنچه می گویم.حـرارت خود را نشان دهید تا فـــــروش شما بیشتر شود. 


راز بیست و سوم : مردم به دلایل احساسی خرید می کنند و تصمیمات خود را به هر دلیل به ظاهر مسخره ای که یافته یا بسازند، توجیه می کنند.  
همگی ما به نوعی در خواب مصنوعی هستیم. شما ،من،همسایه شما. سیستم عامل برتر شما ، ناخودآگاه است یعنی تقریبا نمی دانید که چرا فلان کار را انجام می دهید. هیپنوتیزم کنندگان به خوبی از این موضوع آگاه هستند. وقتی آنها کسی را به خواب مصنوعی فرو برده اند وبه او دستور می دهند که بعدا _یعنی در زمان بیداری _برود و پنجره را باز کند،آن فرد این کار را انجام می دهدبدون آنکه بفهمد چرا؟ زمانی که از او می پرسید که : "چرا پنجره را باز کردی؟ "او ممکن است که هر جوابی بدهدکه به نظر خودش منطقی است . او نمی داند که کاری که کرده است به دلیلی ناآگاهانه بوده است.مردم به دلایل احساسی خرید می کنندو با هر منطقی ،کار خود را توجیه می کنند . برای افزایش فروش خود هر دو جنبه را پوشش دهید. از طرفی احساس کافی را به مشتری های خود بدهیدو از طرف دیگر هر دلیل منطقی که لازم است در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند دلیل خرید خود را توجیه کنند. 

راز بیست و چهارم : اگر به مردم نگویید که در اشتباه هستند ،هرگزبا شما مشاجره نمی کنند. 
وقتی فردی شما را مخاطب قرار داده واز شما ایراد می گیرد به حرف های او گوش دهید.مشاجره نکید.به اونگویید که اشتباه می کند.هرقدر بیشتر بتوانید خود را کنترل کرده و واکنش منفی از خود نشان ندهید ،احتمال حل مشکل بیشتر می شود . از این نکته می توان در تمام جنبه های زندگی استفاده کرد.درست است که همه می خواهیم که حق با ما باشد ولی در هنگام مشاجره ، هر کاری می کنید فقط آرام وساکت بمانید.شما مشاجره را خواهید برد اگر مشاجره نکنید.از طرفی مشاجره کردن فقط باعث بالا گرفتن بگو مگو می شود هیچ کدام برنده نمی شوید و شما یک مشتری را برای تمام عمر از دست خواهید داد. 


راز بیست و پنجم : مردم همیشه کارها را به دلایل مثبت انجام می دهند حتی اگر رفتارشان منفی به نظر برسد. 
درک برخی از این راز ها کمی سخت است " مردم همیشه کارها را با دلایل مثبت انجام می دهند"        همیشه؟ بله،همیشه. بدون استثناء. حتی زمانی که فردی با فریاد کشیدن دیگران را می آزارد، به نوعی می خواهد چیزی را توضـــــیح دهد و می خواهد که به حرف هایش گوش دهند . مشکل از او نیست ؛ رفتارش این گونه است. کارمندی که کارش را درست انجام نمی دهد هم در تلاش است تا هر کاری که می تواند انجام دهد ؛ مشتری ای که همیشه ایراد می گیرد هم تلاش می کند تا بهترین کار را که می تواند انجام دهد. نکته این جاست که آنها را سرزنش نکنید ، روی فعالیت آنها تمرکز کنید،آنها را مورد قضاوت قرار ندهید تا زندگی و کسب و کار شما همیشه پابرجا بماند.مردم خیلی خوب کار می کنند.اگر کاری که می کنند به نظر شما خوب نیست سعی کنید نیازهای آنها را برآورده و کمک شان کنید تا به آنچه می خواهند برسند.         



[ شنبه 30 اردیبهشت 1391 ] [ 10:56 ب.ظ ] [ KOUROSH ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :